Allemaal vosjes

Het is al een heel poosje geleden dat ik nog aan mijn blog heb gewerkt maar toch wil ik de draad terug opnemen. Pas op, de letterlijke draad van het naaien is nooit echt blijven liggen, integendeel :-)

Het laatste jaar stel ik meer en meer vast dat mijn kinderen 90% van de tijd toch wel zeker 1 zelfgemaakt item aanhebben en ze zijn daar nog steeds blij mee dus dat houden we nog even vol. Roos is ondertussen een zelfbewuste "zesser" die niets liever doet dan in mama's kast een stofje uitkiezen en dan een opdracht geeft aan mij wat er van dat stofje moet worden gemaakt (meestal iets dat zwiert). Daan is mijn zeer prille tienerzoon, altijd blij met een stoere joggingsbroek, t-shirt of stoere vest... heel makkelijk klantje (behalve voor karnaval... dan weet hij mij behoorlijk uit te dagen)

Voor mezelf heb ik nooit veel gemaakt maar daar wil ik in de toekomst wat verandering in brengen, ben eind vorig jaar er stevig ingevlogen om mijn figuur te hervormen tot een figuur waar ik blij mee ben, ik ben r nog niet maar ben goed op weg dus ik zie in heel veel stofjes in mijn kast al truien en kleedjes voor mezelf ;-)

Op dit moment ligt er niets onder mijn machine maar de afgelopen vakantie had mijn lieve mini-me veel zin om erbij te lopen als een poesje of een vosje... niet qua kleding... maar ze wou grime... gelukkig had ik tijdens de vorige karnavalsperiode mij weer eens een goed palletje aangekocht en ze mocht zelf de kleurtjes kiezen met onderstaande tot gevolg. Niet perfect maar Roos was blij en nodigt nu haar vriendinnetjes uit zodat ze samen kunnen worden geschilderd... oh boy...


Duidelijk dat deze lieverd verzot is op vosjes... 
Zo rolden er ook al een vossentrui (Tunica uit I love sweaters) een vossenvestje (cicero van Sofilantjes) en een vossenbroek (Domi van Sofilantjes) van onder mijn machine.... 
Enkel die zwierjurk ontbreekt nog.... we weten wat te doen 😁

Reacties