Compagnie M in de brievenbus

Buiten dat ik een kast vol stof heb staan in mijn klein ateliertje heb ik ook een kast vol patronen staan.
De Ottobre en de Maison Victor zijn vaste aankopen geworden, maar daarbuiten kan ik het vaak ook niet laten de knippies boekjes, de Veritas boekjes en de echte boeken-boeken te kopen als ik er leuke zie. Maar als ik eerlijk ben moet ik toegeven dat ik de laatste tijd veel vaker met losse patronen naai. Toegegeven... Deze dames steken volgens mij gewoon veel meer tijd in het uitwerken van hun patronen dan die die in tijdschriften verschijnen. Meer fotootjes, verschillende opties,....

Ik heb zo enkele favorieten... Mijn nummer 1 voor tricot is zeker en vast Sofilantjes. Het begon bij een joggingbroek voor Daan en eigenlijk heeft hij de afgelopen jaren datzelfde model al zeker in 10 verschillende stofjes gehad. Voor meisjes heeft ze ook echt leuke patroontjes voor speelkleedjes, altijd toppers in de zomermaanden maar de versies met mouwen worden hier voor de koude maanden ook regelmatig gemaakt hoor.

Een andere leuke voor jongens vind ik Zonen 09, haar Billie patroon komt hier heeeeeeeel vaak boven water als ik zin heb om een t-shirt voor Daan te maken, ondertussen heeft hij daar ook al een behoorlijke collectie van! Zo fijn dat deze patronen ook een small versie hebben... die zijn voor hem echt ideaal! Ik ben echt dol op het raglan-exemplaar! Haar hemdjes patroon is dan weer mijn favoriet als ik Daan een sjiekere look wil aanmeten.

Maar over deze 2 ontwerpsters heb ik het later vast nog eens, vandaag wou ik het over mijn derde topper hebben: compagnie M! Niet dat ze pas op plaats 3 komt... deze 3 dames staan voor mij samen op nummer 1!!!

Ik denk dat het ooit gestart is met een Julia voor mijn kleine pruts, maar ondertussen heb ik ook al Julia's voor mezelf gemaakt, Minimum 4 Louisa's voor Roos en ook  een Ileana  en een Lotta voor haar. Zo fijn uitgelegde patronen en zeker de laatste 2 zijn zeer geschikt voor de feestelijkere aangelegenheden!!!

Wat was ik dan ook superblij toen ik de aankondiging zag van de Sale die Compagnie M deed voor haar papieren patronen. Ik bestelde meteen de Lewis Coat, de Louisa Coat, de Nore dress & t-shirt, de nina skirt en short en ook nog ineens de Noa pants (de laatste wel in digitaal formaat omdat die niet in papieren versie beschikbaar was. Wat was ik blij gisteren toen mijn "cadeautje" in de bus zat!!! de eerste Nore dress ligt vast geknipt op mijn naaitafel te wachten tot ik er enkele uurtjes tijd voor heb.

Maar eerst even een blik in het verleden, ik heb helaas niet van elk jurkje een foto maar deze vond ik nog terug:

Mijn allereerste Julia voor Roos, stof van bij Madeline de stoffenmadam




Enkele  Louisa's, stofjes van bij Madeline de stoffenmadam






Mijn favorietje: de Ileana Dress, gemaakt voor te dragen op de communie van haar broer, absoluut geen snel-klaar-projectje maar het was het waard!
stofjes van bij Madeline de stoffenmadam


Een foto van de Lotta vind ik jammer genoeg niet terug maar die speur ik wel eens op!

Dus bedankt Compagnie M voor de heerlijke patronen en de superpromo!!! ik ga ervan genieten ze allemaal te maken!!!



Reacties