Paasjurk

Soms koop je een stofje en ben je er zo dol op dat niet eender welk patroon voldoet omdat je het zo mooi vind. Zo ook met dit stofje dat ik reeds enkele jaren in mijn kast heb liggen. Ik wou het echt niet voor eender welk patroontje verknippen....
Tot ik een tijdje geleden bij Madeline de Stoffenmadam het patroontje "just knot it" van "Mind the whale" zag. Ik was meteen verkocht voor het patroon en thuisgekomen zag ik het gele stofje liggen en had ik eindelijk zo iets van... ja... dat is het perfecte stofje voor die jurk. Lang heb ik niet moet aarzelen over welke opties ik zou nemen. Die overlapjes en een bloot ruggetje waren echt eens iets anders dan de meeste andere mooie jurkjespatronen die ik heb liggen.
Ik ondervond wat problemen bij het aanzetten van de  riemvoering. Gelukkig kreeg ik snel antwoord toen ik de ontwerpster een berichtje stuurde en wat ik dacht dat ik fout deed was helemaal niet fout. Ik had alleen de errata die erbij zat niet gelezen :-)
Het verder afwerken van het jurkje ging supervlot en voor het eerst had ik eens geen problemen met mijn knoopsgaten (die durven bij mij wel eens mislukken...)
Roos is dol op haar hondenjurkje en gezien de gele kleur was het meteen ook bestempeld tot paasjurk (mijn dochter en ik hebben de neiging haar jurken een naam te geven :-) )
 


Sommige patronen zijn zo leuk om te maken, ik kan niet goed uitleggen waarom maar ik denk dat het iets te maken heeft met dat je tussentijds resultaten krijgt die echt keileuk zijn om te zien en waar je dan niet mee kan stoppen omdat je het echt ziet worden wat het wordt...  Dit was alvast zo een patroontje en ik denk dat er voor de zomer 2018 nog wel minstens 1 zal volgen ;-)

Reacties

  1. Geweldige jurk! Hij staat haar echt fantastisch! Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten