Waar ik al veel eerder over wilde bloggen

Iets meer dan een maand geleden beviel mijn schoonzusje van haar prachtige Samuel. Helaas konden we hem pas na 1 maand gaan bezoeken wegens een hardnekkige griep die heel ons gezin afwisselend heeft thuisgehouden....
Op vraag van haar had ik een hoes gemaakt voor de babyschaal van Stokke en voor het baby bjorn wipstoeltje.
De patronen vond ik bij  de hippe uil. Bij het patroontje van de babyschaal zat ik op een gegeven moment toch fameus met mijn handen in het haar maar dankzij wat extra uitleg op de blog van Funnybirdie kwam ik er toch wel uit met dit als resultaat. Het verschil met het originele patroon is dat de stof gedubbeld is. Wat het geheel ook wel wat steviger maakt en netter is afgewerkt maar wat me ook het probleem opleverde dat ik niet voldoende stof had voor de baby bjorn hoes...




Via wat speurhulp van enkele stoffenmiekes op facebook kwam ik gelukkig terecht bij een nederlandse webshop die het juiste stofje nog had liggen! Gelukkig! Want ik wou dit cadeautje echt als setje maken.
Op zich viel het maken van de hoes heel goed mee. Jammer genoeg kwam ik, toen we op bezoek waren bij Samuel erachter dat er verschillende modelletjes zijn van dit wipstoeltje. Het model waarvoor het patroontje is uitgewerkt werkt blijkbaar met een los T-stuk (dat stukje waar je de baby achter zet...). Helaas was mijn schoonzus in het bezit van een exemplaar waar die flap vastzat aan de hoes. Ik weet het, ik had heel de boel kunnen losmaken maar dit lukte niet wegens tijdsgebrek. Een biais-bandje moest de oplossing bieden. Zelf ben ik niet 100% tevreden maar baby en mama vinden het geweldig. (zo zie je uiteraard dat het persoonlijk is gemaakt voor Samuel :-) )
Tip voor mezelf (en jullie): als je deze hoes wenst te maken, check dan heel goed het model van het stoeltje.
Volgende in deze reeks wordt ook nog een hoesje voor het eetstoeltje van Stokke (ik heb voldoende stof bijbesteld ;-) ). Maar ik ben nog op zoek naar een patroon voor het oude, houten modelletje... Als er iemand tips heeft, laat gerust een reactie achter!!!


Enkele weken geleden was ik op bezoek bij de ouders van mijn man. Mijn schoonmama had balkjes uit foam laten snijden om tochtrollen te maken op de kamer van Samuels broertje. Ze zag niet meteen in hoe te beginnen dus ik nam met alle plezier dat werkje even over. Ik maakte "buizen" met als omtrek 4 keer de breedte van de balk + 2 keer 1cm naadwaarde. Ik zoomde de uiteinden netjes om en verpakte de foam delen als snoepjes. Veel snellere afwerking dan ze er volledig om te naaien, makkelijker om te verwijderen om te wassen en natuurlijk makkelijker om te maken en minstens even mooi!


Blije kindjes, blije ouders en ik kan weer eens aan iets voor mijn lieve dochter maken 

Reacties