Project Barbie

Vorige week zag ik op bezoek bij vrienden mijn dochter geweldig genieten van het spelen met een overload aan barbie-spullen. Ergens in een hoekje heeft ze wel een Elsa exemplaar liggen maar zonder een huis en andere frulletjes was de intresse na week 1 toch wel weg.... mijn eerste idee was om op 2de hands zo een over-the-top-pink barbiehuis te zoeken. Maar die speurtocht viel wat tegen... of ik vond het toch wel overdreven duur voor een hoop plastic rommel, of het was te klein, te groot,.... ik kon er mijn ding niet in vinden. We hebben thuis echter een groot poppenhuis staan. Om-en-bij 40 jaar geleden werd dit door mijn schoonvader gemaakt voor mijn man in hoogstwaarschijnlijk voor die tijd zeer hippe kleuren.... De hoogtes op de onderste verdiepingen zijn net goed voor een barbie, de onderste niet, maar die zijn volgens mijn dochter ideaal om in te slapen.... 
Vol ideeën legde ik het plan voor aan mijn man om dit huis wat te pimpen met behangpapiertjes, tapijtjes, verf,..... ik zag een heel mooi projectje ;-)
Maar zoals bij vele goeie ideeën stuit je vaak op problemen en in dit geval kreeg ik geen toestemming van manlief om het huis te schilderen of te behangen.... bummer.... Het huis staat in dezelfde ruimte als mijn naaimachine en tijdens het maken van Roos haar "hanenjurk" kreeg ik het idee om met restjes stof het huis dan maar te pimpen. Voor de hoogste verdieping maakte ik een "vloer" van stof gemaakt van een overschotje van een jurkje van Roos, ik maakte een dekentje van de stof van haar "konijnenjas" en ook nog een tuintje voor op het terrasje een verdieping lager.... De vlaggenlijn mocht geen 2 dezelfde vlaggetjes naast mekaar hebben en mocht ook niette groot zij.... Roos vraagt... ik maak....



Samen met Roos kocht ik nog een zeemeermin-barbie (met een lichtgevende staart.... jaja, gescoord als mama die dag), een kindje barbie dat ook in zeemeermin kan veranderen en een setje katjes zodat de barbies ook een huisdiertje hebben uiteraard. 

Het projectje is nog maar net begonnen en ik wacht op wat inspiratie voor het volgende deel maar het is nu al heerlijk Roos te zien verdwijnen in een heerlijke fantasiewereld met haar barbies....
Dat ik daar niet eerder aan had gedacht. Ik heb zelf nooit met echte poppen gespeeld maar was wel een barbie-meisje.... Ik heb nooit een huis gekregen van mijn ouders dus reden te meer om er nu een mooi te maken voor mijn prinsesje

Reacties