Een berg stof

Een berg stof ... dat klinkt niet zo positief maar het gaat hier niet over de kleine stofdeeltjes die je wekelijks moet verwijderen van op en onder al je kasten maar over een werkelijke berg stof.... 7 meter om precies te zijn.

Binnenkort doet mijn zoon voor de eerste keer mee aan een dansshow met zijn hip-hop maten. En als fiere mama zit ik natuurlijk altijd graag op de eerste rij en ben ik dan ook graag betrokken bij alles wat zo'n show inhoudt. Zo stelde ik me kandidaat om ook de handen uit de mouwen te steken en wat mee te werken aan al het naaiwerk. Ik had me eigenlijk kandidaat gesteld om voor 1 of meerdere meisjes die een hoofdrol hadden een showpiece te maken. Dit ligt me namelijk meer dan bandwerk...

Maar gezien de meeste mama's van deelnemende kindjes aan de show daar zijn omdat hun dochter meedoet (het hiphopgroepje is er nog maar net bijgekomen sinds vorig jaar) waren er niet veel mama's die ervaring hadden met broeken...
Dus kwam Anne-leen van Cirkels aan mij vragen of ik de broeken van de jongens voor mijn rekening wou nemen... Gelukkig had ik inderdaad al genoeg ervaring met de Domi broek van Sofilantjes om de uitdaging aan te durven...

Het moest zwart worden.... (en laat mij nu vooral een motiefjes-naaister zijn ;-) ). 9 zwarte identieke broeken... ik zag er stiekem toch een beetje tegen op maar begon er met goede moed aan.
De stof zou ik uiteraard bij Madeline de Stoffenmadam gaan halen! Ik vroeg aan Nancy of zij, in ruil voor wat publiciteit niet geïnteresseerd was in het sponsoren van dit project. En ja hoor, geweldig als ze is, schonk ze 7 meter zwarte french terry en anderhalve meter boordstof!!! Ne schat toch hé!!!

Toen de stof uit de droger kwam wist ik effe niet goed wat doen.... wat een berg stof.... strijken was onbegonnen werk dus na het uittekenen van de verschillende maten gewoon de schaar erin!
Effen zwart vond ik zelf toch iets te saai dus ik besliste om de knieën te verstevigen en er stoere lijntjes op aan te brengen met siergaren. Dat resultaat beviel me wel.






Het eerste model (dat voor mijn zoon maakte ik volledig af om te zien wat het gaf), het werd goed bevonden dus ik kon aan de slag met de 3 andere waar ik de maat van had. deze maakte ik bandwerkgewijs... duurt wat langer voor je resultaat hebt maar dan heb je opeens wel op 1 moment 3 stuks af!!! zoooo leuk!






Ondertussen zijn er al 6 volledig af en zijn de overige 3 ook al goed op weg. En ook al is het bandwerk, ik geniet er best van! En wat ga ik apetrots zijn tijdens die voorstellingen..... Vooral op mijn zoon die daar gaat staan glunderen maar ook een beetje op mezelf toch denk ik... 9 mannekes in door mij op maat gemaakte Domi's van Sofilantjes :-)

Reacties