de zus wou twinnen

                                   


Voor Daan had ik laatst al de "hanentrui" gemaakt met een patroon van "I Love Sweaters". Een schot in de Roos bleek naderhand. Een heerlijk zittende sweater met een niet te warm stofje van See you at six. Perfect voor mijn "ik heb het niet koud" zoon....
Toen die zoon hem voor het eerst aanhad wou de zus ook een jurk-variant. Want dan zijn wij tweelingen hé mama.... was de uitleg... Uiteraard had ik niet genoeg stof dus met een bezoekje aan Madeline de Stoffenmadam werd mijn kast vol stof nog een beetje voller want alleen kopen wat ik nodig heb... dat kan ik daar niet :-)
Sofilantjes had reeds een paar weken een nieuw patroontje, de Vivax, die mij wel leuk leek. Leuke details, meer een trui-jurk dan een echte jurk,... ideaal voor dit stofje. Ik combineerde het met een lapje über-girly tricot met glitters uit voorraad en zwarte boordstof met glitters zodat de dochter niet kon zeggen dat haar exemplaar niet girly genoeg was maar ook zodat de zoon niet zou denken dat zijn trui teveel op die van de zus lijkt en dus als gevolg te girly zou zijn...
De Vivax heeft best wel wat knip-werk door de mouw in 3 te delen en de zakjes maar is een superleuk patroon om in mekaar te zetten! Er volgen er zeker nog!!!





Reacties