Everybody loves unicorns

De afgelopen weken raakte ik maar traag op gang. Ik zou een hoesje maken voor de babyschaal van triptrap en voor het wipstoeltje voor het broertje of zusje van neefje Mos dat er zit aan te komen. Maar gezien ik meestal jurkjes en truitjes maak viel dit toch een beetje buiten mijn comfortzone. Deze week schoot het eindelijk op, het eerste hoesje is helemaal af met uitzondering van de drukknopjes dus ik kon aan deel 2 beginnen. Het patroon van het hoesje kwam van bij de hippe uil en steekt echt goed in mekaar. Ik kon er in het begin niet aan uit maar door de uitleg die ik vond bij funnybirdie lukte het uiteindelijk wel. Het resultaat post ik in een volgende blog. Omdat deze laatste blogster de stof volledig dubbelt had ik echter een probleem en had ik stof tekort voor project 2. Dan maar even langs de tofste naaiwinkel van de streek (madeline de stoffenmadam) maar uiteraard kocht ik niet enkel wat nodig was en kwam ik nog thuis met een mooie lap met de hanen in french terry  voor Daan en de bekende lama's  van Eva Mouton voor Roos. Ik had zoveel zin om tussendoor even gewoon 2 sweatertjes te maken voor de kinderen.  Maar ik ben een doorgedreven voorwasser dus kon niet meteen aan de slag. Dan maar "de kast vol stof" eens opendoen he. En daar vond ik dit pareltje dat ik enkele weken geleden bij madeline had gekocht. gecombineerd met de glitterboord vind ik hem echt fantastisch geworden, dochter is ook helemaal verliefd en is er meteen de dag daarna ook mee naar school gegaan (dat beschouw ik als een score 10/10). Komende naaisessies maar even doorwerken aan de babycadeautjes en dan weer lekker truitjes, jurkjes en joggingsbroeken maken :-)

Reacties