Een nieuwe start

Even niet naaigerelateerd

Wie me persoonlijk goed kent weet dat ik voor mijn kindjes een behoorlijk slanke dame was.
Daar kwam met de komst van mijn oogappels jammer genoeg wat verandering in en hoe erg ik het ook vond ik had altijd wel excuses om er niet deftig aan te beginnen om dat probleem aan te pakken.
Mijn man vindt dat al jaren heel gek gezien ik op de meeste andere vlakken toch wel aan aanpakker ben, alleen... op dit vlak lukte het me echt niet.
Een tijdje geleden wou ik het nog eens een zoveelste (in mijn hoofd laatste) poging wagen via een bekende producent van afvalvoeding. Denkend dat mijn husbie dit geweldig zou vinden vertelde ik over mijn plannen. Maar in tegenstelling tot wat ik dacht was hij niet blij maar eerder gefrustreerd en boos dat ik het nog maar eens via zo een kanaal zou proberen. Als ik wou afvallen moest ik dat nu maar eens onder professionele begeleiding doen... Verbaasd en teleurgesteld ging ik dus op zoek.... en wat ben ik nu blij dat husbie mij toen die weg op duwde... Ik vond een dieet onder doktersbegeleiding met de steun van diëtisten, een lifecoach en een bewegingscoach die je steed s kan contacteren wanneer je vragen hebt. De laatste 2 heb ik (nog) niet nodig gehad, maar ik heb heel veel aan mijn dokter en de diëtisten.
Het begin was pokkezwaar... de eerste week had ik hoofpijn en was ik misselijk... echt een cold turkey van suiker...Maar dat beterde snel en na de 3de dag zag je de weegschaal echt elke dag zakken... wat een motivatie!!! Want hoewel de doc afraadt om je thuis te wegen, ik doe het elke ochtend. Je moet idd een beetje gezond verstand gebruiken om te beseffen dat de ene dag de andere niet is maar voor mij werkt dat prima!

Na 3 weken gingen we op vakantie en ik kan nu zeggen dat ik 3 weken in het zalige frankrijk ben geweest zonder één wijntje te drinken, zonder één frans kaasje te eten, zonder snoep, koekjes, chips,...
Was dat makkelijk, neen! was dat leuk: neen! maar elke ochtend was daar weer die weegschaal die me blij maakte en daar doe je het dan voor hé.
Ik moet zeggen dat de kindjes en mijn man mij daarin ook heel goed hebben gesteund, mijn man surft op zijn manier ook een beetje mee op mijn dieet en de kindjes weten heel goed wat ik wel en niet mag en zijn fier op mij :-)

Nu ben ik ondertussen 7 weken verder en staan er maar liefst 14!! kg minder op de teller... ik ben gewoon meer gewicht kwijt dan het gewicht van mijn dochter van 3 :-)
Ik heb er nog een 18-tal te gaan maar zie het volledig zitten!


Zo dit moest ik ook maar even kwijt op mijn blog!
Ik ben nog steeds volop aan het naaien en het breien, daarover volgende keer meer!

Reacties

Een reactie posten