Een achterstandje

Mijn blogleven heeft precies even stilgestaan... Misschien omdat mijn "andere" levens nog drukker waren dan anders... ik besloot om binnen de organisatie waar ik nu werk een nieuwe functie te gaan uitoefenen, ben daar nu wel nog niet mee bezig maar ik zit wel reeds opgenomen in het opleidingstraject en dat is om het op zijn zachts te zeggen soms toch best pittig. Mijn kleine meisje dat naar de kleuterschool gaat brengt ook de nodige aanpassingen voort en ... heel belangrijk... mijn naaimachine heeft in de tussentijd haar best gedaan... een overzichtje:

Speelkleed voor Mos: De zus van manlief kreeg een kindje en dat kon ook naaisgewijs niet zomaar voorbij gaan. Voor Roos had ik ook ooit zo'n speeldeken gemaakt en gezien ze daar heel veel plezier van heeft gehad vond ik 't wel leuk om dit nog eens te maken... Ik had van manlief ook een snijmat en zo'n rolmatje gekregen... wat een heerlijkheid om die vierkantjes zo te snijden!!! 2 jaar geleden was dat "gewoon" tekenen en met de schaar knippen... leuk detail: het mannetje is gemaakt naar een tekening van Daan 





Julia voor Roos: oh I love this pattern 
stof van bij Madeline de stoffenmadam


Daan mocht deze winter zelf zijn jas kiezen... tot mijn grote vreugde koos hij voor deze stoere pilotenjack. Ik pimpte ze met een badge die we kochten op de airshow en ik maakte er een kap voor want een winterjas zonder kap... dat gaat hier niet... resultaat een uber-stoere jack

Daarnaast maakte ik van een stoere sweaterstof een Domi pants van Sofilantjes.. waar er hier ondertussen in totaal al 4 vanonder de naaimachine zijn gerold. 2 voor Daan en 2 voor Roos... ideaal patroontje!!!
stoffen van bij Madeline de stoffenmadam



Klasfoto-tijd.... 1 week opvoorhand uiteraard een flash in mijn hoofd... Ze moeten iets matchend aandoen dat ik zelf heb gemaakt want nu Roos naar school gaat is het hun eerste gezamenlijke foto op school... het resultaat: een Louisa voor Roos en een Billie voor Daan
stoffen van bij Madeline de stoffenmadam



Eentje waar ons Roosje dol op is: een nivalis tuniek met bijpassende Domi
stoffen van bij Madeline de stoffenmadam


Nog meer Billie-geweld
stoffen van bij Madeline de stoffenmadam


Een Ileana Dress van Compagnie M voor Roos... helaas nog wat te groot
stoffen van bij Madeline de stoffenmadam


Nog een nivalisje voor Roos
stof van bij Madeline de stoffenmadam

Reacties