Stoere jongens willen ook wat

Door de rokjes van de 3 lieve zussen heb ik de smaak weer helemaal te pakken.
De stof lag klaar, het Billiepatroon lag ook al te blinken en dan heb je ineens een weekend met een beetje tijd over :-) Ik ben altijd al een fan geweest van raglan mouwen, geeft direct zo'n fancy effect... Dus hup patroon getekend, stof geknipt en beginnen. Maar er bleek iets mis met de mouwen... Ze pasten niet aan de VK en AK. Tja, dat heb je dan met zo'n luxe uitgebreid patroon... ik knipte het VK en AK van de raglanversie maar knipte mouwen met een ronde bovenkant... Silly me! Gelukkig had ik nog genoeg stof voor een 2de paar mouwen en zo werd mijn eerste Billie een feit! En wat ben ik er blij mee! 'En Daan, die vindt hem geweldig stoer!!!  :-)
                                                                 

Vorige week ging ik ook, veel te laat zoals gewoonlijk, op jassenjacht. Ik moest aan manlief wel beloven dat ik me niet zou moeien en dat ik zoonlief volledig zelf zou laten kiezen (alsof ik dat anders niet zou doen...). Zo gezegd, zo gedaan; met z'n allen naar de winkel en ik bracht Daan al de jassen die ze nog in zijn maat hadden, van sportief, naar stoer tot heel deftig... En eigenlijk stond alles hem wel heel goed moet ik zeggen. Er waren 2 leren jassen bij: de motorjas en de pilotenjas. En zoals een goede moeder het moet doen geef ik natuurlijk graag alle info mee aan zoonlief en gaf hem de benamingen mee die op het etiket stonde... ja wist ik veel dat Daan, net zoals mama een voorliefde heeft met alles wat met vliegen te maken heeft ;-)
Of dat nu de reden was, of omdat hij zichzelf zo heerlijk stoer vond in de spiegel, wie zal het zeggen. Het manneke koos voor de volle 100% voor de pilotenjas. Enige minpuntje voor een winterjas... er was geen kap aan... Maar wat denken DIY mama's dan... Juist: Da kunnen we zelf!!!
Zo gedacht zo gedaan, in het weekend kwam mijn bonusschoonmama op bezoek en we gingen samen naar madeline om wat moois te zoeken. (uiteraard kwam ik met meer dan alleen wat leer en een bere-velleke buiten). Zij is echt een krak wat zelfmaakmode betreft. Ik denk dat zelfs de betere DIY mama's het niet zien als zij iets handgemaakts aanheeft... super profi! Als ik er zelf had aan moeten beginnen had het waarschijnlijk even geduurd vooraleer ik durfde te starten maar samen (ik vertelde wat ik wou en zij tekende) maakten we het patroon. Maandag zette ik het in mekaar en ik was blij! Daan wou dan ook ineens het embleempje van de Tigers (dat we kochten op de Sanicole airshow) erop en nu heeft meneer zijn eigen unieke pilotenjas (met kap) van de Tigers!!!
Een pluim voor mezelf ;-) Daan blij, ik blij...daarvoor doen we het hé ;-)

Reacties